ALGEMEEN
1.In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtgever: De partij die de opdracht geeft.
Opdrachtnemer: De partij die de opdracht uitvoert.
2. Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op de
totstandkoming, de inhoud en de nakoming van alle tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten.
3. Algemene (inkoop-
zijn slechts van toepassing indien uitdrukkelijk en schriftelijk
is overeengekomen dat deze met uitsluiting van deze
leveringsvoorwaarden op de overeenkomst tussen partijen
van toepassing zullen zijn.
OFFERTE’S / AANBIEDINGEN
1. Het enkele uitbrengen van een al dan niet met offerte
aangeduide prijsopgave, begroting, voorcalculatie of
soortgelijke mededeling verplicht de opdrachtnemer niet tot het sluiten van een overeenkomst met de opdrachtgever.
2. Aanbiedingen van de opdrachtnemer zijn steeds vrijblijvend en kunnen slechts zonder afwijkingen worden aanvaard.
MEDEWERKING DOOR DE OPDRACHTGEVER
1. Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat alle gegevens
en bescheiden, welke opdrachtnemer overeenkomstig zijn
oordeel nodig heeft voor het correct en tijdig uitvoeren van de
verleende opdracht, tijdig en in de door opdrachtnemer gewenste vorm en wijze aan opdrachtnemer ter beschikking worden gesteld.
2. Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat opdrachtnemer
onverwijld wordt geinformeerd over feiten en omstandigheden die
in verband met de correcte uitvoering van de opdracht van belang
kunnen zijn.
3. Tenzij uit de aard van de opdracht anders voortvloeit
is opdrachtgever verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid
en betrouwbaarheid van de aan opdrachtnemer ter
beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze
via of van derden afkomstig zijn.
4. De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voort
vloeiende extra kosten en extra honoraria, onstaan door het niet tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verzochte gegevens, bescheiden en/of faciliteiten zijn voor rekening van opdrachtgever.
UITVOERING VAN DE OPDRACHT
1. Voordat er aan de opdracht word begonnen zal er door de opdrachtnemer eerst een opzet worden gemaakt die door de opdrachtgever goedgekeurd dient te worden.
2. Alle werkzaamheden die door de opdrachtnemer worden verricht, worden uitgevoerd naar zijn beste inzicht en vermogen overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap.
3. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht
word uitgevoerd, doch neemt daarbij de door de opdrachtgever kenbaar gemaakt eisen zoveel mogelijk in acht.
4. Opdrachtnemer houdt terzake van de opdracht een werkdossier aan met daarin kopieen van relevante stukken, dat
eigendom is van de opdrachtnemer en zal gebruikt worden voor
eventuele herhalingsopdrachten.
ANNULERING
1. De opdrachtgever is gerechtigd een overeenkomst te
annuleren voordat de opdrachtemer met de uitvoering van de
overeenkomst is begonnen mits hij de hierdoor voor de
opdrachtnemer ontstane schade vergoedt. Onder deze schade
worden begrepen de door de opdrachtnemer geleden verliezen en gederfde winst en in elk geval de kosten die de opdrachtnemer
reeds ter voorbereiding heeft gemaakt, waaronder die van
gereserveerde productiecapaciteit, ingekochte materialen,
ingeroepen diensten en opslag.
BETALING
1. Betaling door de opdrachtgever dient,zonder aftrek, korting of schuldverrekening te geschieden binnen 15 dagen na factuurdatum. Tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
Betaling dient te geschieden in op de factuur aangegeven valuta, door middel van overmaking ten gunste van een door opdrachtnemer aan te wijzen bankrekening.
Bezwaren tegen de hoogte van de ingediende facturen schorten de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet op.
2. Bij overschrijding van de hierboven genoemde termijn, is opdrachtgever, na door opdrachtnemer ten minste eenmaal te zijn aangemaand om binnen een redelijke termijn te betalen, van rechtswege in verzuim.
In dat geval is opdrachtgever, vanaf de datum waarop de verschuldige som opeisbaar is geworden tot aan het tijdstip van betaling, over het verschuldigde wettelijke rente verschuldigd.
Daarnaast komen alle kosten van invordering, nadat opdrachtgever in verzuim is, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk ten laste van opdrachtgever.
Indien opdrachtnemer na de vervaldatum incassomaatregelen moet nemen is de opdrachtgever
buitengerechtelijke kosten-
3. Indien de financiële positie en/of het betalingsgedrag van Opdrachtgever naar het oordeel van Opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, is Opdrachtnemer gerechtigd van Opdrachtgever te verlangen, dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door Opdrachtnemer te bepalen vorm en/of een voorschot geeft. Indien Opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is Opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd zijn overige rechten, de verdere uitvoering van de Opdracht onmiddellijk op te schorten en is al hetgeen Opdrachtgever aan Opdrachtnemer uit welke hoofde dan ook verschuldigd is, direct opeisbaar.
4. Ingeval van een gezamenlijk gegeven Opdracht zijn Opdrachtgevers voor zover de werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke Opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk verbonden voor de betaling van het volledige factuurbedrag.
AANSPRAKELIJKHEID
1. Opdrachtnemer zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van Opdrachtnemer kan worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is Opdrachtnemer voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk. Indien Opdrachtgever aantoont dat zij schade heeft geleden door een fout van Opdrachtnemer die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is Opdrachtnemer slechts voor directe schade aansprakelijk tot maximaal een bedrag van € 1000.
2. De opdrachtnemer is eveneens niet aansprakelijk voor schade
aan door hem van de opdrachtgever ontvangen en door
de opdrachtnemer te bedrukken, te bewerken of te verwerken
materiaal of producten, indien de opdrachtgever de opdrachtnemer niet uiterlijk bij het aangaan van de overeenkomst opgave heeft gedaan van de eigenschappen en de aard van deze materialen of producten en deugdelijke informatie heeft verstrekt over de toegepaste voorbewerkingen en de toegepaste oppervlaktebewerkingen.
3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging of teniet gaan van bescheiden tijdens vervoer of tijdens verzending per post, ongeacht of het vervoer of de verzending geschiedt door of namens opdrachtgever, opdrachtnemer of derden.
ONDERZOEK BIJ AFLEVERING
1. De opdrachtgever is verplicht direct bij het in ontvangst nemen van de zaken c.q. De beeindiging van de werkzaamheden tot controle ervan over te gaan. Indien de opdrachtgever zichtbare fouten en/of onvolkomenheden constateert dient de opdrachtgever de opdrachtnemer binnen 24 uur hiervan op de hoogte te stellen zulks gevolgd door een onmiddelijke schriftelijke bevestiging ervan aan de opdrachtnemer.
2. De opdrachtnemer dient is staat te worden gesteld de klacht te onderzoeken en als blijkt dat de zichtbare fouten voorkomen hadden kunnen worden tijdens de werkzaamheden zal de opdrachtnemer de opdracht kosteloos herstellen of vervangen.
2
2. De leverancier is steeds gerechtigd een nieuwe deugdelijke
TOEPASSELIJK RECHT EN FORUMKEUZE
1. Op alle Overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer is Nederlands recht van toepassing.
2. Inzake alle uit deze overeenkomst voortvloeiende geschillen is bevoegd de rechter van de woonplaats van de opdrachtnemer, tenzij op grond van de wet een andere rechter dwingend rechtelijk bevoegd is.
ALGEMENE VOORWAARDEN
Drukkerij: Tjalk 80,2411 NZ Bodegraven , Kantoor: De Blokkamp 13 (alleen op afspraak), 2421 TC, Nieuwkoop, info@blissprints.nl, Mobiel :0624223843, Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrij tussen 9.00 en 17.00 uur, KvK nummer : 59561998
Bliss Prints zit ook op facebook
Like ons om aanbiedingen bij te houden,
En te zien wat wij allemaal maken